Cerita Singkat Tentang Gunung Gede Pangrango Yang Menawan

GUNUNG GEDE PANGRANGO
Dikutip 828bet Gunung Gede-Pangrango adalah gunung api yang terletak di tiga kabupaten yakni Cianjur, Bogor dan Sukabumi, provinsi Jawa Barat. Gunung ini adalah gunung besar yang sebenarnya adalah dua gunung yang saling berdekatan atau bisa dibilang menyatu, oleh sebab itu dinamakan Gunung Gede-Pangrango. Yakni gabungan antara gunung Gede dan gunung Pangrango. Gunung api ini menjadi salah satu gunung favorit para pendaki dan menjadi destinasi banyak wisatawan dari seluruh Indonesia terutama pulau Jawa. Hal tersebut dimaklumi karena gunung Gede Pangrango merupakan Taman Nasional yang isinya adalah wisata alam yang sangat indah dan memiliki kekayaan alam dilindungi ditambah lagi lokasinya yang dekat dengan kota-kota besar di Jawa Barat seperti Bandung, Jakarta.

Pengunjung Taman Nasional Gunung Gede Pangrango (TNGGP) setiap tahunnya bisa didatangi hingga 50ribu wisatawan dari berbagai daerah di Indonesia dan bahkan dari luar negeri. Dengan luas 22.851,03 hektar, kawasan Taman Nasional ini ditutupi oleh hutan hujan tropis pegunungan, hanya berjarak 2 jam (100 km) dari Jakarta. Di dalam kawasan hutan TNGGP, dapat ditemukan “si pohon raksasa” Rasamala, “si pemburu serangga” atau kantong semar (Nephentes spp); berjenis-jenis anggrek hutan, dan bahkan ada beberapa jenis tumbuhan yang belum dikenal namanya secara ilmiah, seperti jamur yang bercahaya. Di samping keunikan tumbuhannya, kawasan TNGGP juga merupakan habitat dari berbagai jenis satwa liar, seperti kepik raksasa, sejenis kumbang, lebih dari 100 jenis mamalia seperti Kijang, Pelanduk, Anjing hutan, Macan tutul, Sigung, dll, serta 250 jenis burung. Kawasan ini juga merupakan habitat Owa Jawa, Surili dan Lutung dan Elang Jawa yang populasinya hampir mendekati punah.

Di TNGGP ini selalu ramai pada weekend. Wisata Cibodas dan Kebun Raya Cibodas ikut menyumbang keramaian pada setiap weekendnya. Pendakian Gunung Gede Pangrango dibatasi setiap harinya 600 quota. Dan setiap tahun diberlakukan buka tutup pendakian. Biasanya pada musim hujan selama beberapa bulan pendakian ditutup. Untuk selengkapnya mengenai pendakian bisa dicek melalui website resmi TNGGP

JALUR PENDAKIAN
Gunung Gede Pangrango secara administratif, berada di 3 kabupaten (Bogor, Cianjur dan Sukabumi) Propinsi Jawa Barat. Gunung Gede memiliki ketinggian 2.958 mdpl (meter di atas permukaan laut) sedangkan Gunung Pangrango memiliki ketinggian 3.019 mdpl. Jalur pendakian Gunung Gede-Pangrango paling populer ada tiga yakni: Jalur Cibodas, Jalur Gunung Putri, dan Jalur Selabintana.

GUNUNG GEDE (2.958 mdpl)
Gunung Gede memiliki keanekaragaman ekosistem yang terdiri dari formasi-formasi hutan submontana, montana, subalpin; serta ekosistem danau, rawa, dan savana. Gunung Gede terkenal kaya akan berbagai jenis burung yaitu sebanyak 251 jenis dari 450 jenis yang terdapat di Pulau Jawa. Beberapa jenis di antaranya merupakan burung langka yaitu elang Jawa (Spizaetus bartelsi) dan celepuk jawa (Otus angelinae). Gunung Gede memiliki puncak bernama puncak Gede

GUNUNG PANGRANGO (3.019 mdpl)
Gunung Pangrango adalah gunung tertinggi kedua di Jawa Barat setelah Gunung Ciremai. Puncaknya yang terkanal dinamakan Mandalawangi.

TRANSPORTASI
Jalur Pendakian Cibodas= mudah sekali kok, tinggal menuju lokasi Kebun raya Cibodas, Cianjur, Jawa Barat. Pokoknya sudah sejalur dengan pintu masuk pendakian gunung Gede-Pangrangi Cibodas. Akomodasi dari Jakarta: bisa menggunakan bus jurusan Jakarta-Bandung, lanjut angkutan umum menuju Cibodas, turun di Kebun Raya Cibodas.
Jalur Pendakian Gunung Putri= sama seperti di atas. Akomodasi, naik angkutan umum turun di Pasar Cipanas, lanjut menuju Gunung Putri
Jalur Pendakian Selabintana= dari terminal Sukabumi, lanjut menuju Pondok Halimun (PH) bisa dengan carter mobil atau angkutan umum.

MISTERI
– Konon lembah Mandalawangi adalah pasar hantu. Lembah Mandalawangi akan kita temui saat melakukan summit menuju puncak Pangrango. Beberapa pendaki menceritakan bahwa mereka sering mengengar suara riuh ramai saat berada di Mandalawangi namun setelah mereka amati kondisi di sana sedang sepi.
– Hantu pewujudan wanita berjubah putih dan berambut panjang menutupi wajahnya yakni Kuntilanak juga menjadi sosok yang biasa mengganggu pendaki
– Spot pendakian via Cibodas yakni Kandang Batu terkenal angker bagi para pendaki. Di sana konon ada sosok penunggu

MITOS DAN SEJARAH
– Gunung Gede terkenal dengan pemandangan indah alun-alun Surya kencana-nya. Yaitu lahan luas datar di pucuk gunung Gede yang terdapat aliran air dan beberapa pepohonan yang memiliki elevasi setinggi 2.750m dpl . Mitosnya lokasi tersebut adalah tempat bersemayamnya Pangeran Surya Kencana. Surya Kencana adalah nama seorang putra Pangeran Aria Wiratanudatar (pendiri kota Cianjur) yang beristrikan seorang putri jin. Pangeran Surya Kencana memiliki dua putra : Prabu Sakti dan Prabu Siliwangi. Batu Dongdang adalah batu petilasan pangeran Surya Kencana yang berada di tengah alun-alun dan dijaga oleh seorang penunggu.
– Prabu Siliwangi (yang merupakan penguasa Jawa Barat dan keturunan Surya Kencana) dahulu menjadikan gunung Gede sebagai tempat bersembunyi setelah mengalami kekalahan perang. Di tempat surya kencana itulah konon prabu Siliwangi dan beberapa prajurit pengawalnya muncul.

594 rumah di Surakarta akan dibongkar untuk pekerjaan perkeretaapian bandara

Dilansir betwin188 Misi kereta api bandara yang akan bergabung dengan Stasiun Solo Balapan dan Bandara Adi Sumarmo di luar negeri baik di Surakarta, Jawa utama, akan membutuhkan pembongkaran setidaknya 594 tempat tinggal di sepanjang musik, Walikota Surakarta FX Hadi “Rudy” Rudyatmo berbicara pada hari Senin.

“Penduduk bisa direlokasi. anggaran yang diperlukan untuk relokasi dapat ditawarkan melalui Kementerian Perhubungan, ”katanya, termasuk bahwa sebagian besar tempat tinggal di sepanjang lintasan telah dikembangkan secara ilegal.

lebih jauh lagi, 129 bidang tanah bahkan akan dibeli untuk membantu tugas itu, kata walikota.

Rudy menyebutkan warga yang terkena dampak akan diberitahu mulai dari minggu depan.

“Pemerintah kota telah membentuk gugus tugas yang melibatkan perwakilan dari penduduk yang terkena dampak untuk membantu menemukan lokasi yang tepat untuk relokasi,” katanya.

baca juga: Bandara Yogyakarta mempromosikan bahasa Jawa untuk menonjolkan kearifan lokal

akhir pekan ini, Menteri Perhubungan Budi Karya Sumadi merujuk kepada pemerintah yang bertujuan untuk menyelesaikan relokasi pada bulan Oktober sementara misi kereta api bandara lengkap diperkirakan akan komprehensif pada bulan November 2018.

“Saya setuju dengan Surakarta memiliki caranya sendiri, yang sangat membantu dalam pembebasan tanah dan relokasi untuk usaha itu,” menteri berbicara di Surakarta.

Pengerjaan kereta api sepanjang 13,5 kilometer diperkirakan menelan biaya Rp 1 triliun US $ 75 juta. Anggaran negara akan mencakup 70% dari seluruh biaya sedangkan sisanya dapat dilapisi dengan bantuan konsorsium bersama dengan perusahaan milik negara PT Kereta Api Indonesia KAI, PT Angkasa Pura 1 AP 1, dan PT Pembangunan Perumahan PP. bbs

Membuka taman kanak-kanak bagi 450 mahasiswa dan pusat tomografi komputer, di samping peningkatan luar biasa dalam pertanian dengan rumah kaca, telah membantu meningkatkan distrik Saryagash di distrik Turkestan. Gubernur regional, Zhanseit Tuimebayev, memeriksa asosiasi dan peternakan baru sepanjang perjalanan melalui konsultasi 2 Oktober.

Akim gubernur wilayah Turkestan Zhanseit Tuimebayev. kredit gambar: otyrar.kz.

Bes Zhuldyz taman kanak-kanak di Zhibek Zholy desa berubah menjadi dibuka dengan 1,1 miliar tenge US $ 2,99 juta investasi dari pengusaha perorangan. Perguruan tinggi, tentu saja salah satu dari 203 taman kanak-kanak di dalam distrik, dilengkapi dengan peralatan mutakhir dan menawarkan pekerjaan yang kekal bagi 60 anggota pekerja.

“Karena pada awal tahun 2007, kami sekarang telah bekerja di rute ini di bawah program kepresidenan khusus yang disebut Balapan. Kami berencana untuk memasok area di taman kanak-kanak untuk 100% anak-anak hingga 2020, ”berbicara tentang Tuimebayev.

Peralatan state-of-the-artwork di pusat tomografi memungkinkan staf ilmiah untuk menyadari penyakit peredaran darah terkait otak, tumor dan kelainan organ internal, dan tulang yang cedera.

“Kami membutuhkan pusat diagnostik untuk pasien dengan sirkulasi otak akut. Sekarang, kami dapat menghindari pendarahan otak pada penderitanya, mengoperasikan operasi, memeriksa insulin dan menyelidiki semua hal di sini, ”berbicara tentang kepala rumah sakit Saryagash, profesional kesehatan rumah sakit Bakyt Myrzaliyev.

Jumlah peternakan yang semakin banyak dengan rumah kaca menandai bangunan ekstra kritis. Tempat ini memiliki 5.114 alat pertanian, 4. “994 di antaranya adalah pertanian petani dan kemantapan, koperasi produksi.

Tuimebayev mengunjungi Zhabaiy Ata pertanian di lingkungan pedesaan Kaplanbek, yang menggunakan keahlian canggih untuk membudidayakan sayuran hijau di rumah kaca. Zhabaiy Ata, yang mempekerjakan 75 orang Amerika, menanam 1,8 miliar tenge US $ 4,4 juta dalam tomat dan mentimun pada 15 hektar.

“Lebih awal dari itu, rumah kaca dengan keahlian tinggi adalah yang paling banyak digunakan di luar negeri; sekarang, ada satu di Saryagash. Sekitar 50 pc dari semua rumah kaca di area tersebut berpusat di area tersebut. dalam hal ini, Saryagash juga akan menjadi contoh bagi orang lain … hari ini, pada arah Presiden Kazakhstan, cukup banyak manfaat yang diberikan kepada pertanian petani. karena itu, sayuran dan buah-buahan, yang dulu diimpor, ditanam di sini,

Parul Shah untuk mengkarakterisasi PH dalam meninggalkan Grand asing, melewati Globe 2015

Dikutip betwin188 Parul akan bersaing di Miss Grand internasional di Thailand, sementara Ann akan mewakili bangsa di festival Miss Globe di Kanada Oktober ini

diposting 04:08, 27 Agustus 2015

diperbarui 5:02, 27 Agustus 2015

dilengkapi UNTUK kompetisi. Bb Pilipinas Tourism 2014 Parul Shah akan berkompetisi di Thailand pada ajang kompetisi internasional Grand, sedangkan Bb Pilipinas Tourism 2015 Ann Colis akan berkompetisi dalam meninggalkan festival Globe di Kanada Oktober ini. gambar oleh Alexa VillanoRappler

MANILA, Filipina – Binibining Pilipinas Tourism 2015 Ann Lorraine Colis akan menjadi yang pertama dari 5 Bb Pilipinas titleholders 2015 untuk bersaing di kompetisi dunia tahun ini. Catatan LENGKAP: Pemenang, Bb Pilipinas 2015 malam penobatan

Binibining Pilipinas Charities termasuk BCPI secara resmi mengumumkan Kamis, 27 Agustus, bahwa mereka akan mengirim Ann untuk bersaing dalam kontes Miss Globe pada 11 Oktober di Toronto, Kanada. Ann akan terbang pada 20 September.

Meawhile, Bb Pilipinas Tourism 2014 Parul Shah juga diatur untuk bersaing di Thailand pada kompetisi internasional Grand Miss pada 26 Oktober. DALAM foto: Bb Pilipinas 2014 pemenang perjalanan

Ann dan Parul masing-masing mengungkapkan kebahagiaan mereka tentang tugas kontes mendatang mereka.

4da1a46ec20cf93ee5c846a51e04f0ed. “Ngayon lang kami na menginformasikan na ganito yung kompetisi namin Kami paling efektif menemukan saat ini tentang tugas kontes kami …. saya bersemangat, saya pada dasarnya bersemangat. Ini adalah pertama kalinya saya pindah ke luar negeri dan saya ‘ akan mampu melambangkan negara kita, “kata Ann.

4da1a46ec20cf93ee5c846a51e04f0ed. “Dari arah ada banyak kekuatan. Mereka akan berharap banyak dari saya untuk alasan bahwa saya pergi menjadi yang utama pero hindi ko naman kayo ididisappoint tapi saya tidak akan mengecewakan Anda semua .. saya Saya menemukan, saya melakukan yang paling efektif untuk disatukan, “dia memperkenalkan.

foto via Alexa VillanoRappler

Parul tetap mengatakan: “Saya percaya saya tidak akan memiliki pawai. Dan jadi ketika saya menerima nama … saya dulu seperti ‘k …’ tapi sekarang saya senang. Haruskah Anda menunggu terlalu panjang, itulah yang kurasakan. Tapi sekarang, aku tersentak bahwa aku bahkan memiliki pawai sebagai hasil dari kita semua bekerja rumit untuk tempat kita semua saat ini. “

miss Grand overseas MGI adalah kompetisi yang berbasis di Thailand yang dipusatkan dengan menggunakan Nawat Itsaragrisil pada tahun 2013. sebagai tanggapan terhadap panduan di situs festival, kompetisi bertujuan, untuk berubah menjadi kontes kemegahan internasional terkemuka di bawah sponsor dari pemerintah dan organisasi yang akan membuat berdiri untuk perbaikan kemanusiaan. “Kontestan itu juga mempromosikan perdamaian melalui pemberhentian mereka Perjuangan dan perjuangan Kekerasan.

sebelum BCPI mendapatkan franchise internasional Grand tanpa izin, John De La Vega, yang juga melatih ratu kemegahan adalah franchisor festival di dalam negeri. Pada halaman web facebook-nya, John berharap Bb Pilipinas beruntung dalam mengirim perwakilan ke kontes.

4da1a46ec20cf93ee5c846a51e04f0ed, pada dasarnya saya berharap Binibining Pilipinas Charities terintegrasi, penyelenggara tontonan elegan utama di negara itu, festival Bb Pilipinas yang dipimpin dengan bantuan Mrs. Stella Marquez de Araneta lebih baik dari nasib baik karena sekarang memegang Franchise Filipina di Bangkok- berdasarkan kemiringan kemegahan internasional. . mengabaikan Grand internasional.

4da1a46ec20cf93ee5c846a51e04f0ed, Menjadi pemilik waralaba waralaba asing yang lebih muda dan tidak memihak, saya bahkan benar-benar belajar banyak melalui tugas dua-belas bulan saya sebagai Direktur di seluruh negara bagian MGI-Filipina. Jadi saya paling sederhana mengucapkan terima kasih yang tulus atas kehormatan dan acara tersebut.

4da1a46ec20cf93ee5c846a51e04f0ed, Untuk Binibini yang beruntung yang akan memakai selempang Filipina Oktober ini, doaku. . dan saya tahu Anda akan membuat kita semua bangga! “

miss Globe, yang dalam versi keempat puluh adalah kompetisi yang berbasis di Albania yang dimiliki dengan bantuan asosiasi Deliart di bawah Petri Bozo. – Rapplerm

Cara Menanam Lidah Buaya dan Merawatnya yang Tepat

Lidah buaya atau Aloe vera adalah tanaman yang sudah cukup akrab di telinga. Selain sangat mudah perawatannya, tanaman ini pun dikenal punya banyak manfaat dan khasiat untuk perawatan kulit, wajah dan menghaluskan rambut.  Lidah buaya juga biasanya ditanam di dalam pot sebagai tanaman hias, karena memang tanaman ini cukup elegan untuk dilihat seperti tanaman kaktus. Daunnya berwarna hijau tua sampai hijau pucat dan di bagian belakang daun berwarna bintik-bintik putih. Indocsn188 Bentuk daun ramping, tebal dan pada bagian tepi bergerigi kecil-kecil. Berikut cara menanam lidah buaya yang bisa anda praktekan dan juga cara merawatnya agar tanaman anda tetap sehat, dan segar.

Lidah buaya ini memiliki banyak manfaat yang di antaranya dapat dijadikan alternatif obat mag, penyembuh luka, luka bakar, herpes (dompo), ketombe, dan masih banyak lagi lainnya. Lidah buaya merupakan tanaman asli dari Afrika yang sekarang ini juga sering digunakan sebagai bahan nata de coco. Sehingga tak heran jika banyak pengusaha yang mulai membudidaya tanaman lidah buaya sebagai bagian dari bahan usaha mereka.

Lidah buaya adalah tanaman asli daerah tropis. Lidah buaya menyukai kondisi kering dan hangat, bukan basah dan dingin, sehingga cukup siram saat tanahnya sangat kering saja. Tanaman lidah buaya yang sehat akan menghasilkan tunas anakan yang bisa dipisahkan dari induknya untuk kemudian ditanam dalam pot tersendiri. Kemampuannya untuk hidup dan tumbuh dengan baik di iklim yang kering membuat tanaman asal Afrika ini dapat ditanam dimana saja dengan perawatan yang sangat sederhana.

Namun, ada beberapa hal yang perlu diwaspadai pada pertumbuhan tanaman lidah buaya, seperti perubahan warna daun atau daun lidah buaya yang rontok. Kedua masalah tersebut biasanya disebabkan oleh drainase yang tidak tepat atau cuaca ekstrim seperti intensitas cahaya matahari dan banyaknya air hujan. Berikut ini adalah tips dan trik untuk mengetahui cara merawat tanaman lidah buaya yang tepat.

Cara Menanam Lidah Buaya dan Merawatnya yang Tepat
Cara Menanam Lidah Buaya dan Merawatnya yang Tepat

Gunakan tanah kering. Gunakan tanah kering untuk menanam lidah buaya. Akan lebih baik jika Anda mencampur tanah dengan pasir, batu apung atau perlit. Kemudian berikan pupuk agar tanaman tumbuh subur.

Penyiraman. Jangan terlalu banyak menyiram tanaman lidah buaya yang akan mengakibatkan kematian tanaman ini. Sebab, tanaman ini memiliki daun berdaging yang mampu menyimpan cukup banyak air. Sehingga penyiraman yang berlebih beresiko menyebabkan tanaman jadi membusuk karena air berlebih. Anda cukup menyiramnya sehari sekali atau jika tanah terlihat sudah mulai kering.

Intensitas cahaya matahari. Lidah buaya merupakan tanaman yang bisa tumbuh di area pada ruangan dalam rumah ataupun pada area diluar ruangan, selama mendapatkan cahaya matahari yang cukup saja. Meski begitu, hindari menempatkan lidah buaya di area yang mendapat cahaya matahari yang terlampau kuat karna bisa merusak pertumbuhan daun. Paparan cahaya matahari langsung dapat membuat daun lidah buaya menjadi bersisik dan berubah warna menjadi oranye.

Ganti Pot. Pilih pot yang besar (dalam) dan cukup lebar untuk mengakomodasi pertumbuhan daun dan tunas lidah buaya. Lidah buaya yang sehat akan memiliki banyak tunas yang tumbuh. Nah, jika pot sudah tidak mencukupi lagi, segera ganti pot dan memindahkannya ketempat yang baru. Jangan biarkan tunas baru tumbuh lewat dari 10cm karena akan menyedot energi dari pohon induk yang mengakibatkan tumbuhan induk tidak sehat.

Dalam tahap menanam lidah buaya bukanlah hal yang tidak sulit sehingga siapa saja bisa melakukannya. Cara menanam lidah buaya ini sama halnya dengan cara menanam tanaman lainnya, juga untuk mengganti pot anda bisa mengambil bibit dari tanaman utama, yaitu sebagai berikut langkah-langkahnya:

Pilih dan ambil lidah buaya anakan atau lidah buaya yang masih kecil ukurannya. Untuk memilih daun lidah buaya atau bibit tanaman lidah buaya, usahakan cari bibit yang segar yaitu bibit yang tanpa adanya bintik noda hitam pada daun yang Anda pilih. Sehingga, tanaman lidah buaya Anda nantinya dapat tumbuh dengan segar dan optimal sehingga sehat terawat.

Kemudian tanam lidah buaya tersebut seperti menanam tanaman lainnya, yaitu dengan menancapkan tanaman ke tanah atau media tanam yang sudah disiapkan sebelumnya. Perlu diingat, dalam menanam lidah buaya ini jangan terlalu dalam dan juga jangan terlalu dangkal. Jika kita menanamnya terlalu dalam dan dangkal, maka akan mengakibatkan membusuknya bibit tanaman lidah buaya. Selain itu, tanaman juga akan mudah roboh ketika nantinya sudah tumbuh besar.

Sekian dari kami semoga bermanfaat untuk anda yang ingin menanam tanaman lidah buaya. Semoga anda bisa mempraktekannya dengan baik sehingga anda bisa membudidayakan tanaman ini juga.

5 Inspirasi Kebaya Modern Buat Kondangan

Pasti masing-masing wanita hendak penampilannya terlihat mempesona di masing-masing kesempatan, lagipula dalam peluang acara pesta atau acara kondangan dimana semua wanita dituntut guna tampil anggun dan cantik berkelas. Kebaya ketika ini dipilih sebagai penyelesaian terbaik untuk wanita yang hendak penampilannya terlihat elegan saat pergi ke acara kondangan pesta.

Tapi sayangnya masih tidak sedikit banget perempuan yang merasa kendala memilih model kebaya laksana apa yang sesuai mereka pakai. Nah, andai kamu ialah salah satunya, maka jajaki deh anda simak sejumlah inspirasi kebaya canggih untuk kondangan inilah ini. Simak baik-baik, ya !

1. Kebaya warna pink ini sesuai banget buat anda yang berjiwa muda
Kebaya warna pink ini sesuai banget nih buat anda yang nggak suka tampil ribet dengan dress panjang yang justeru akan memberi batas ruang gerakmu. Paduan atasan kebaya brokat warna pink dengan paduan rok batik motif bunga warna coklat ini tampak simple namun tidak menghilangkan kesan anggun saat dipakai, sesuai banget bikin remaja perempuan masa sekarang yang suka tampil simple dan modis.

2. Mau jajaki tampil lain ? Cobain kebaya kutu baru brokat kombinasi rok songket yang mengkilap
Tampil cantik ketika menghadiri undangan acara pesta tidak hanya harus menggunakan kebaya mewah dan anggun dengan model yang rumit, kebaya kutu baru ialah pilihan pilihan lain untuk kamu yang hendak tampil mempesona namun tidak berlebihan, padukan kebaya kutu baru dengan model rok songket guna mendapatkan penampilan yang sederhana tetapi tetap mewah. Warna kebaya dan rok pun harus diacuhkan supaya model kebaya yang anda pakai menyatu. Jangan lupa gunakan aksesoris tambahan laksana tas berwarna senada dengan kebaya dan high heels atau wedges guna mendapatkan aura cantik maksimal.

3. Kebaya batik pun harus anda masukkan ke susunan baju pesta di lemari kamu
Kebaya batik ketika ini menjadi di antara model kebaya yang paling populer dikalangan penyuka kebaya, kebaya batik atasan yang digabungkan dengan rok batik diatas dapat kamu pilih sebagai busana tumpuan saat muncul di acara kondangan, paduan warna hijau dari kebaya dan warna krem susu dari hijabnya dapat kamu tiru guna tampil cantik dengan nuansa tradisional.

4. Tampil anggun dan elegan nggak mesti gunakan dress dengan ekor yang panjang, kombinasi kebaya dan celana polos ini dapat buat anda tampil mewah dan anggun tanpa menciptakan ribet
Siapa bilang guna mendapatkan Casinoroyal7 penampilan yang cantik dan mewah mesti menggunakan busana yang “waw” ? anda juga dapat tampil mempesona dengan menggunakan kebaya simple kok, seperti ilham kebaya diatas dimana kebaya polos kombinasi kain brokat coba digabungkan dengan celana panjang polos yang hasilnya tak kalah cantik seperti saat memakai baju dress.

5. Kalau malas memilih bawahan, dress kebaya brokat kombinasi satin ini dapat jadi pilihan
Memang unsur yang sangat nggak nyaman saat memakai kebaya yaitu saat memilih kain bawahan kebaya yang akan menciptakan kita mesti berlangsung pelan-pelan. Gaya jalan yang pelan-pelan ini terkadang dapat menghilangkan rasa percaya diri karena nyaris serupa dengan orang yang kena penyakit asam urat.

Nah, bila kamu nggak hendak ribet melilitkan kain namun tetap hendak terlihat elegan, maka terdapat baiknya anda memilih model kebaya dress brokat kombinasi satin, selain menciptakan ruang gerak ketika berjalan menjadi leluasa bahan satin pada model kebaya ini pun lembut dan nyaman dikulit.

So, kebaya model apapun yang akan anda pakai nantinya usahakan nggak usah terlampau dipusingkan deh. Cukup pilih model kebaya yang membuatmu nyaman ketika memakainya sebab kenyamanan ialah faktor yang akan meningkatkan percaya diri sehingga menciptakan penampilanmu kian cantik maksimal ketika menghadiri acara apapun. Semoga bermanfaat, yah!

five things to know from the remaining round of the Indy ladies in Tech Championship

five things to know from the remaining round of the Indy ladies in Tech Championship

Park Captures Third buy of 2018Sung Hyun Park fired a last circular 4-beneath par, 68 to share the lead with Lizette Salas at 23-beneath to conclusion regulation on Sunday. the two headed to No. 18 for a surprising death playoff.  It took only 1 gap for the Republic of Korea native to defeat Salas and earn her third victory of the season at the Indy ladies in Tech Championship driven by way of group 1001.

Park, who become the primary participant to assume the Rolex Rookie of the 12 months and Rolex participant of the 12 months awards within the equal 12 months on account that Nancy Lopez performed the feat in 1978, is projected to take over essentially the most prestigious title of them all. The existing world No.four is projected to overtake Ariya Jutanugarn at No. 1 within the Rolex girls’s World Golf Rankings following her prefer in Indianapolis. It’s a position Park held once before for every week in November 2017.

She become the fourth Korean player to attain No. 1 within the historical past of the rankings Jiyai Shin, Inbee Park, So Yeon Ryu, Sung Hyun Park when she held the position in 2017.  handiest 13 gamers have reached No. 1 given that the rankings debuted in February 2006.

Salas performs well, Falls short in Playoff

It changed into no longer the influence that Lizette Salas desired however she should still be happy together with her play over https://www.asia7poker.com/ the last four days in Indianapolis.

Salas had a lot of positives to take away this week and can head into subsequent week’s CP women’s originate intelligent she’s taking part in neatly and cozy together with her online game.

“I fought from day one. I have no idea, I played greater than what I anticipated, without doubt. It simply shows that i am a fighter, I do not quit,” spoke of Salas. “I wasn’t intimidated by means of my enjoying companions hitting it past me. I knew my online game would communicate for itself.”

“And just I stuck with positives; I stuck with my game plan. And a couple putts could have dropped, however you simply received to roll it. And, yeah, i’m just definitely proud of myself for keeping — preserving affected person and staying focused. And so, yeah, lots of positives.”

Sung Hyun Park is a “tough competitor” according to Salas.  She knew she had to persist with her game as a way to beat her in the playoff.

“I just — I caught with my instincts, I caught with what — what strong components of my video game I had. and i could have long past for it with driver, but i was relaxed with three-wood. and that i gave myself a pretty good quantity. I gave myself an opportunity,” defined Salas.

“And hitting it within the rough on 18 in regulation, I may have freaked out, I might have executed a lot of other issues, however I stayed patient, and that i hit the shot i wanted. And all I might ask for is a chance, and i know that sounds — I comprehend it sounds – yes, cliche, however this is how you catch golf tournaments. You got to give your self opportunities. and i became given, and i simply — it didn’t drop, and it wasn’t my time. So simply obtained to go again to work and have per week off to stay with my household. and i should be again, though, for bound.”

She’s not complaining about a runner-up finish; she sees the momentum it offers her heading into the relaxation of the season.

“I form of gave myself a bit time off in the middle, so my batteries are recharged. I consider this week is going to — doubtless going to have a chip on my shoulder just to prove to myself that I could acquire once more. and that i had the video game,” spoke of Salas.

“I actually have been out here seven years, and i feel like i can play for seven more. and i’m not as younger as i used to be, but i will still cling in there and play with these gals. And my confidence is there. And this may draw me again a bit bit, but i’m going to — i’m going to upward thrust to the challenge once again, and that i should be again, for certain.”

Henderson Hit the gas on Sunday

Brooke Henderson became only aiming for a 6-beneath today however hit the gasoline early with a birdie on her opening gap adopted via birdies on four, six, seven and nine to make the turn at 5-below.

the realm No.16 acquired off to a fast launch and talked about she turned into trying to make further birdies on the lower back 9 to keep her foot on the gas.

“i was capable of do that,” mentioned Henderson. “To shoot minus 9, sixty three, I feel is my lowest round all year, so i am definitely chuffed. and i in reality shot up the leaderboard, so or not it’s at all times a good signal.”

It’s excellent timing for Henderson to put together a top circular forward of a trip back to Canada next week for the CP girls’s start.

“Yeah, it be truly good to have momentum going again there, and truly may be an exhilarating week,” referred to Henderson. “So i am looking forward to getting returned and being with the native land crowd, and optimistically have a pretty good week up there.”

Henderson observed it’s always first-rate to move home.

“Regina is tremendous far-off from where I truly are living, but at the same time the entire Canadians form of cheer for every Canadian, and it be sort of a distinct bond that they have got with the entire Canadian players out right here on the LPGA tour, so that they will actually be cheering a whole lot for us,” said Henderson.

Angel Yin Eagles 18th Trending on informal

 

Brandt Snedeker wins Wyndham Championship by 3 strokes

Brandt Snedeker wins Wyndham Championship by 3 strokes

GREENSBORO, N.C. AP — Brandt Snedeker begun the Wyndham Championship with historical past – and ended it with a victory.

Snedeker earned his ninth PGA Tour title Sunday, three days after opening with an 11-below fifty nine.

He closed with a 65 for a three-stroke victory within the standard-season finale, breaking a tie with C.T. Pan on the ultimate hole with a birdie and Pan’s double bogey in the neighborhood ahead.

Snedeker complete at 21-beneath 259 for his first pick for the reason that 2016 and his second on the tournament, however first at Sedgefield country membership, to close what he referred to as ”essentially the most traumatic week I’ve ever had in professional golf.”

”shooting 59 on Thursday, your expectations go during the roof,” Snedeker pointed out, also expressing satisfaction that he could ”cap it off the manner we did these days, to play exquisite plenty a flawless round of golf.”

Pan shot a 66 to tie for 2d with Webb Simpson. Simpson matched his career-most efficient with a 62.

”I feel like it become a circular I needed to make a push to the leaderboard,” Simpson stated. ”Brandt’s surely had a fine week … so I knew it changed into going to recall something tremendous low.”

Snedeker opened the event with the 59 that made him the first tour player this yr and just the 10th ever to ruin 60, then on the final day performed 29 holes at 5 below to seal it. he’s the fifth tour player to shoot in the 50s after which choose the tournament.

He was under no circumstances in hazard of missing the playoffs for the primary time in his profession, but the victory gave him a massive leap on the elements checklist. He climbed 50 spots to No. 30 on the listing, https://www.indo7poker.com/  after arriving at eightieth – which would have been his lowest finish.

”To be perfectly frank, I did not have any possibility at all” to occupy the FedEx Cup before this week, the 2012 playoff champion mentioned. ”After this week, I believe like I actually have a chance.”

For ages, it gave the look of it may come right down to a playoff between Pan and Snedeker, who had been even at 20 below getting into Pan’s last hole.

but the 26-12 months-historical from Taiwan bumped into massive main issue: Pan shanked his tee shot out of bounds off a cart path down the appropriate facet of the green and crucial four photographs, including the penalty stroke, to attain the eco-friendly on the par 4.

Pan observed he heard ”a pair noises in my head which caused me to hit a nasty shot.

”it be my fault. i will gain knowledge of whatever from it,” he said. ”I best performed one gross hole, which is magnificent. You comprehend, I’ve nevertheless acquired a lot of golf left.”

With the victory seemingly inevitable at that point, Snedeker sank a 20-foot birdie putt on the 18th to conclusion it, making him the tenth player to select in Greensboro numerous instances. His victory right here in 2007 became the primary of his profession, and this time he entire one stroke shy of Henrik Stenson’s 12 months-historic tournament checklist.

”wanting so desperately to capture this match, it became just a lot of emotion this week,” he talked about.

extreme climate led organizers to droop the third circular with 30 avid gamers nevertheless on the path and convey everybody again to Sedgefield on Sunday morning, leaving Snedeker with 29 holes to play on the remaining day.

He wrapped up that round with a one-stroke lead at sixteen below earlier than heading lower back onto the path. given that the tournament moved right here in 2008, every third-round chief who became that some distance beneath par has gone on to retract.

The different subplot at Sedgefield is the closing-minute push for the playoffs, which begin next week on the Northern have confidence in New Jersey with the right a hundred twenty five gamers qualifying. With every player who turned into between Nos. 122-127 lacking the reduce, there figured to be a variety of circulate close the bubble.

Sergio Garcia will omit the playoffs for the first time in his profession after winding up 131st on the features record. Harris English and Nick Taylor performed their approach in, with Taylor saying he would ”form of soak it in and recognise that we have ultimately finished it.

”or not it’s in fact pleasant to finish it off,” he pointed out.

 

Golf highlights: Brandt Snedeker eyes Ryder Cup slot after three-shot acquire at Wyndham Championship

Golf highlights: Brandt Snedeker eyes Ryder Cup slot after three-shot acquire at Wyndham Championship

4da1a46ec20cf93ee5c846a51e04f0ed.”C.T. put loads of drive on me. i was feeling it for four or five holes,” he observed after clinching his ninth Tour victory at the age of 37.

4da1a46ec20cf93ee5c846a51e04f0ed,it be probably the most stressful week I’ve ever had in knowledgeable golf, much more than the Ryder Cup.”

Snedeker had a target on his returned after opening with a 59, simplest the tenth sub-60 circular in PGA Tour history.

4da1a46ec20cf93ee5c846a51e04f0ed.”Your expectations go in the course of the roof,” he talked about. “i’m so proud of the way I hung in there.”

He adopted up with scores of sixty seven, sixty eight and sixty five to conclude at 21-below-par 259, whereas Pan 66 and Webb Simpson sixty two tied for 2nd on 18-under.

Pan turned into tied for the lead heading into https://www.indobetpoker.net/ the par-four 18th however his drive went out-of-bounds to end his challenge with a double-bogey.

4da1a46ec20cf93ee5c846a51e04f0ed.”it’s very unfortunate, but I consider i can gain knowledge of whatever thing from it,” talked about the 26-12 months-ancient.

4da1a46ec20cf93ee5c846a51e04f0ed.”here’s most effective my second year on tour and i’m nevertheless making an attempt to be trained from the most fulfilling gamers.”

Pan’s mishap afforded Snedeker the luxurious of needing simplest a bogey but he instead comprehensive in fashion with a birdie to complete the 2d wire-to-wire victory on tour this yr.

Watch the PGA Tour on Sky activities

Golf: Hovland wins U.S. beginner Championship

Reuters – Viktor Hovland of Norway described his week as “flawless” after becoming the first Scandinavian man to win the U.S. newbie Championship on Sunday.

Hovland on no account trailed en path to a comprehensive 6&5 recall over American Devon Bling within the 36-gap title decider at Pebble seaside adjacent to the California coast.

“You at all times dream, and i knew that once I’m on my video game i can pick, but I wasn’t going into the week with loads of self assurance,” Hovland talked about.

The 20-yr-old, who plays at Oklahoma State university, entered the championship ranked the quantity 5 novice on this planet.

Hovland trailed for under one gap in his six fits. He tied the record for fewest in shape play holes by way of a champion seeing that the latest structure of 5 18-hole rounds and a 36-gap last become adopted in 1979.

outdated winners of the U.S. novice encompass Tiger Woods, Phil Mickelson, Jack Nicklaus, Arnold Palmer and Bobby Jones.

“Tiger who?” Hovland joked when asked how he felt having his identify on the equal trophy as Woods.

among Hovland’s rewards are a trip to subsequent year’s Masters at Augusta country wide and the U.S. begin, to be held on the same course the place he triumphed on Sunday.

Reporting by way of Andrew each in Greensboro, North Carolina; modifying by using Peter Rutherford

It takes a very long time to shut a charter school in Philly. right here’s why

It takes a very long time to shut a charter school in Philly. right here’s why

Standardized examine scores on the charter high school for structure and Design dropped all the way through the closing four years. For essentially the most half, it in comparison unfavorably to schools with identical student populations and the Philadelphia college District. Attendance declined.

The school Reform commission these days voted towards a five-year renewal for the college’s constitution. daftar poker however that doesn’t imply it’s shutting down — or ever will.

it may possibly recall years to shut a constitution faculty in Philadelphia, a decision drawn out with the aid of state law and native resistance.

Three charter faculties informed for nonrenewal via the faculty district in 2016 and another three for nonrenewal or revocation in 2017 stay originate, without a closing dates coming near near. The constitution for one of those colleges, Aspira-run John B. Stetson, expired even earlier, in 2015.

at the SRC’s ultimate assembly on June 21, it renewed two charters that the district had previously suggested it to close. The outgoing head of the district’s charter colleges office, DawnLynne Kacer, spoke of both schools agreed to give up their charters in the event that they didn’t meet definite circumstances on the conclusion of their phrases — three years away for one, and four years for the different.

The culmination can be the identical, Kacer said, as a result of “that’s likely the period of time it would select” for them to close anyway.

As charter faculties have grown in Philadelphia, instructing about 70.”000, or one-third of the metropolis’s public-college college students in 84 brick-and-mortar faculties, the extended procedure for closing them capacity “we’re definitely inserting kids in constantly detrimental situations,” mentioned Amy Ruck Kagan, of the countrywide affiliation of constitution school izers.

Ruck Kagan, a former director of a Philadelphia constitution community, stated that the choice on no matter if to shut a faculty turns into more complex the longer it stays start, because the school has time to make alterations: replacing the principal, as an example, or hiring a high-powered lawyer.

For charter schools, “the biggest problem” with the nonrenewal process “is that it creates uncertainty. Uncertainty for fogeys, uncertainty for body of workers, uncertainty for the whole faculty corporation,” talked about Larry Jones, a former president of the Pennsylvania Coalition for Public charter colleges and the CEO of Richard Allen Preparatory charter school in Philadelphia. The SRC issued a be aware of nonrenewal to Richard Allen in October; Jones pointed out a listening to may be held q4.

In other states, “you see a manner that’s plenty greater transparent, tons greater constant,” Jones referred to.

while it’s in a similar fashion tricky to shut charter faculties in another states, Ruck Kagan referred to, others have laws that promote closure of negative performers.

In New Jersey — where Ruck Kagan in the past led the state’s constitution office — state rules lay out a time body for renewal decisions. not like in Pennsylvania, the place native faculty districts authorize charters, the new Jersey branch of schooling is the lone authorizer. It should notify constitution faculties of renewal decisions through Feb. 1 within the final 12 months of their constitution phrases; school leaders need to then immediately implement any closure plan.

As in Pennsylvania, New Jersey charter faculties have the right to attraction. and they can ask a court to reside a closure choice. but a new Jersey courtroom has on no account granted a request for a reside, Ruck Kagan spoke of.

In Pennsylvania, the legislation spelling out requisites for charter colleges “doesn’t have lots of tooth,” spoke of Joe Dworetsky, who served on the SRC from 2009 through 2014.

And the nonrenewal process is much lengthier. a local school board have to situation a word of nonrenewal to a constitution college; in Philadelphia, this has took place via an SRC vote after the college district makes a recommendation.

Then a hearing have to be scheduled — and it can also be wide. One for jap Academy charter school in Philadelphia, as an instance, spanned 14 days this previous October via December.

After a public remark period, the school board ought to once again choose motion to nonrenew or revoke the school’s charter. The charter faculty can then appeal to a state board — all whereas carrying on with to function.

Pending earlier than the state charter Appeals Board is an appeal from Philadelphia’s Khepera constitution college, which had its charter revoked by means of the SRC in December. The charter colleges office doesn’t have any recent reviews of payroll issues at Khepera, which ended the 2016-17 college yr early as a result of fiscal troubles. but a district spokesman spoke of the faculty had now not yet submitted its most fresh audit, which was due Dec. 31.

jap Academy, which the SRC voted to nonrenew in April, is additionally fighting closure. A spokeswoman spoke of an attraction to the state board was mailed final week — even though there wasn’t a clear deadline to do so. “We don’t see a hard timeframe” in the state charter law, observed attorney David Annecharico. He mentioned the school, which says it changed into unfairly evaluated through the district, felt all the way through its hearings that it changed into “highly doubtless” it could be preparing for an attraction.

Philadelphia school District officials additionally examine the possibility of an appeal in identifying no matter if to advocate nonrenewal of a charter — and what adjustments a college may be able to make in the time it takes to get to the appeals board.

“What may a faculty moderately do in two years? Our office tries to play that state of affairs out,” pointed out Kacer, who is stepping down from the charter office Monday. If a college that isn’t meeting requirements may improve, the workplace every now and then proposes renewal with circumstances, rather than moving to shut the faculty.

It took that route these days with two faculties that didn’t measure up on its evaluations. whereas universal Alcorn and regularly occurring Institute approached the constitution office’s standards in teachers and organizational compliance, both did not meet economic requirements.

within the case of widely wide-spread Alcorn — an basic and core college in Grays Ferry previously run via the district — the office’s comparison notes that the school “has suffered a substantial operating loss and has a deficiency in net property. This creates an uncertainty in regards to the charter college’s ability to continue as a going situation.”

With “internal controls” and money-administration recommendations, the ordinary schools — run by way of song chronicle Kenny Gamble’s company — may enrich, Kacer stated. Her office additionally suggested renewal with circumstances for a third common-run college, Vare Promise gathering Partnership, after previously advising it no longer be renewed. The SRC prior this 12 months directed Kacer’s office to negotiate with Vare.

bill green, who became appointed to the SRC in 2014, talked about the commission had used negotiations to its expertise, though he stated it hadn’t all the time obtained its favored outcomes. green had pushed to delay votes for the Aspira-run Olney and Stetson constitution faculties, informed for nonrenewal in 2016.

despite the introduced time for Aspira — whose administration of five constitution colleges drew scrutiny from the state auditor — the SRC voted in December against renewing the colleges. “We likely waited too lengthy, in hindsight,” eco-friendly talked about.

The challenge with closing a school once it’s “up and working … it’s a business,” with personnel, students, and neighborhood presence, observed Joseph Dworetsky, a former SRC member. “There’s lots of momentum at the back of a college as soon as it’s start.”

“As lots as americans whinge in regards to the excellent of individual public colleges, when it’s the schools they go to, or their youngsters go to, they arrive out and that they let you know how challenging it is for them,” Dworetsky referred to. “you can’t simply brush that away.”

before the closing SRC assembly, supporters of CHAD, the architecture and design faculty facing nonrenewal, rallied on the steps of faculty district headquarters. donning orange T-shirts that examine “CHADvocate,” they chanted according to an activist’s prompts, amplified by megaphone.

“here’s not the conclusion,” the activist, Sixx King, a director and actor whose presence become arranged through a public members of the family consultant, advised the crowd. “here’s the beginning.”

July three, 2018 — 6:00 AM EDT

 

dollars awarded to victims of school shooting in Florida

dollars awarded to victims of school shooting in Florida

FLORIDA

cash awarded to victims of school capturing

The families of the 17 victims killed within the Marjory Stoneman Douglas excessive school shooting will each and every receive $400,000 from a $10.5 million fund. Eighteen of the injured survivors will obtain $1.sixty three million.

The Broward schooling foundation and a steering committee for the victims introduced Monday the daftar poker breakdown of the funds that were raised via a GoFundMe campaign. practically 37.”000 individuals and organizations donated to the fund. The fund does not encompass the tens of millions that college students have raised via March for Our Lives for advocacy efforts.

well-nigh 450 college students who had been internal the building when the Feb. 14 taking pictures happened will acquire $2.”500, and 1.”048 college students who were on campus during the capturing but no longer in that building will receive $1.”000. payments will begin on July 16, in response to an announcement from the foundation.

practically each person who utilized for monetary assist turned into granted it. there were 1.”654 functions submitted and 1.”517 had been permitted, in response to the groundwork. The group says one hundred percent of the cash raised will go to victims and their families.

— associated Press

IDAHO

3-year-historic stabbed at birthday celebration dies

A 3-year-historic Idaho lady who was stabbed at her own party died Monday, two days after a man invaded the social gathering and stabbed 9 individuals, authorities noted.

Timmy Kinner is accused of attacking a gaggle of babies and the adults who tried to offer protection to them on the birthday celebration at an house complicated it truly is home to many refugee households.

notice of the child’s loss of life got here at Kinner’s first court docket look, the place a choose informed him that he was charged with first-degree murder and other felonies in connection with the Saturday evening attack.

Kinner, 30, is American, and the victims are members of refugee families from Syria, Iraq and Ethiopia. Boise Police Chief William Bones noted the facts doesn’t imply the attack become a hate crime.

The suspect had currently stayed on the house complex however was asked to depart Friday over substandard habits, Bones talked about. He again the next night and started attacking americans.

— associated Press

travelers on boat see body go with the flow via in Boston: travelers on a sightseeing boat in Boston on Monday saw a body floating by means of them within the river they were riding on. The U.S. Coast shelter pointed out the individuals noticed the physique about 10:50 a.m. whereas driving on a Boston Duck Tour amphibious car that travels on water as well as roadways. State police recognized the physique as that of a 59-12 months-historical Boston man who had been said lacking. The body has been removed from the Charles River under the Longfellow Bridge.

— linked Press